GTi
2009.08.03. 20:49
Azt kell mondjam, hogy a Mazda sem volt egy rossz vétel, de ez az autó mindent felülmúl! De kezdjük az elején:
Tibi barátomnak kellett valami játszós autó, amivel lehet gyorsulgatn és kínozni;főként fiatalkori hülyeségből, de ugyanakkor felnőttes előrelátásból is, hiszen a Megane úgy szép, ahogyan van, talán nem azt kellene nyúzni. Az alkatrészbeszerzési lehetőség, az ár, a fenntarthatóság egységesen megfogalmazta, hogy igen, egy Gti kell!
Ugyanúgy kezdődött ez is, mint minden autóvásárlás; mindennapos internetbújás, várva, hogy felbukkan majd az igazi. És így is lett; legalábbis azt hittük. Szentgálra sikerült leautókáznunk, hogy megnézzünk egy pirosat 100000 Ft-os áron. Kis nézegetés, papírok, adatok egyeztetése, vizsga, stb után jöhetett az első indítás. Rögtön szembesültünk azzal a tudattal, hogy autókáztunk több, mint 100 km-t (csak oda!), hogy hallhassunk egy japán CSAPÁGYAS GTi-t! Mikor a diagnózisunkat megosztottuk a tulajjal - aki épp ütögette a huszadik életévét - csak annyit mondott: "Tudom, tegnap cseréletem benne EGYET". Megköszönve a figyelemfelhívást a hírdetésben és az említést a telefonban, lebiggyesztett fejjel és anyázva indultunk hazafelé.
Másnap egy kicsit feljebb téve a mércét egy 150000 Ft-os Suzukit megnézni indultunk Miskolra. Hosszú az út odáig, de Megane kesztűtaratójában található Hungária CD elröptette azt a másfél órát. A találkozóhelyre érkezve egy (végre) teljesen normális tulajjal és egy kis szakadt huszonéves autóval találtuk szembe magunkat. Az első szemrevételezések után kiderült, hogy a kipufogó kifúj, a kerékagycsapágy búg, a zárak cserélendőek, a fehér festék pattogzik és ki-kivillan alóla az eredeti piros szín. Egy próbaút után megbizonyosodott, hogy ez kell nekünk, így egy kisebb kalamajka után és 135000 Ft-ot magunk mögött hagyva indultunk haza a legújabb szerzeménnyel.
Ez a kép az autópálya felhajtójánál készült, ami egy 2. fokozatos alapjáraton gurulóból padlógázt jelent. Ahogy a képen is látszik az 1.3-as Suzu 3 autónyival elugrott az 1.6-os Megane elől. Erősödött is bennünk a jó vétel érzése.
Azóta az autó némi átalakításon vett részt. A hibái ki lettek javítva, kapott kipufogórendszert, versenyülést, felújított futóművet, kerekeket, festést és még megannyi a dolgot, amit később, képekkel dokumentálva megörökítünk itt.
Elöljáróban mutatnék egy képet a jelenlegi állapotról, amikoris már maga mögött hagyott egy 170 LE-s RS Clio-t, egy 192 LE-s TS Corolla-t, és 300 méteren, de egy 230 LE-s Fiat Coupé-t.
Arról, hogy milyen áldozatokat gyűjtött be a kis rízsrakéta, részletesen beszámolunk majd egy talán RÉCSINGnek nevezett topikban.
És tájékoztatásul közölném, hogy aki látja ezt az autót, nyugodtan próbálkozzon, hogy tudjak újabb győzelmekről írni :-)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dettyó 2009.08.03. 22:25:49
mozest 2009.08.03. 22:56:26
az az 1532forintot autóztuk el abban a körben amikor vittelek:D cupp
mozest 2009.09.20. 13:46:01
BMW E30 325
Toyota MR2 1.8 hátulhajt
5ös golf gti...majdnem:D